19 December 2012

Kisah Sem 3

Assalamualaikum and Hellooo :)

Ye, harini result final sem 3 baru saja diumumkan. Malang bagi aku sebab takdapat naikkan CGPA aku. Biarpun GPA meningkat tapi aku tetap kecewa. Kecewa dengan diri sendiri.

Kurang usaha, banyak leka. Itu lah diri aku. 5 semester lagi harus aku tempuh dan makin hari makin aku takut dengan bayang bayang diri sendiri. Mana diri aku yang dulu? Aku masih mencari. Mencari dalam kegelapan. Kadang kadang hati makin pudar. Kadang kadang menyesal memilih bidang kejuruteraan kimia tapi inilah hala tuju aku. Semua yang berlaku ada hikmahnya bukan?

Perlu lebih usaha. Lebih tawakal kepada Allah. Ubah diri menjadi yang lebih baik. Aku mencuba. Insyaallah. Cuti tinggal lagi 3 minggu, tak lama. Buka buku baru, jalani hari hari yang membosankan di Micet dengan lebih tenang. 

Rezeki Allah yang beri jadi tak perlu risau. Bukan mudah nak capai cita cita. Aku pegang dengan nukilan ini. Walau lanjut usia, tak mesti pengalaman berjela. Rantau orang kita tak tahu sikit muda tapi mungkin dah lihat dunia. Moga Allah beri kekuatan untuk aku meneruskan hidup. Amin.





No comments: