21 December 2012

001 Speech-Less

Assalamualaikum and Hellooo :)

Tiba tiba aku rasa nak luahkan ape yang aku pendam selama ni kat sini. To haters, go die! Aku ulang, go die. 

Benda yang aku nak share ni takdelah pelik mana tapi bagi aku tak patut jadi. Just a life in superb university. Well known. Interpreneur and etc. Lol. Korang takkan nampak benda ni sampai lah semester 2 start. Bila mana, result final semester 1 dah keluar. Well, masa tu memang semua akan tanya result korang. 

Tapi tapi tapi... Bila start je belajar korang akan mula nampak perangai sebenar kawan kawan kau. Trust me. Mana yang masa semester 1 baik dengan kau, akan mula jauhkan diri lagi lagi kalau kau bukan dalam senarai Dekan. Berada dalam senarai Dekan merupakan satu anugerah yang boleh buat korang menjadi bualan orang. Kau akan dianggap genius, superb, superhero, superstar dan macam macam lagi. Lol

Bagi orang macam aku yang bukan berada dalam senarai Dekan, dah jadi kebiasaan pun kalau takde orang nak partner or satu group sekali. Itu lumrah. Manusia sekarang. Lebih rela menjadi hamba pointer. Semua jadi selfish. Minta maaf tapi itulah kebenarannya. Nak berjaya sendiri, tak fikir kawan kawan dah. Itu yang terjadi di tempat aku. Tapi itulah dunia realiti sekarang. Tuduh orang lain penyebab pointer jatuh. Nampak tak betapa tingginya darjat pointer?

Memang lah penting tapi perlu ke sampai nak jadi macam tu? Please lah. Allah dah tentukan rezeki masing masing. So jangan nak kerek sangat. Mesti ramai yang butthurt dengan post ni. Ramai jugak yang akan cakap, asal gelabah sangat mamat ni? Well, biasa lah tu kalau dah terasa kan. Spesies kaum Mayan. Lololl

Ada yang manis muka bila depan kau tapi belakang kau cakap bukan bukan. Good news, I'm one of the victim. Aku pun taktau apa masalah dorang sebenarnya. Stress sangat kot belajar? Mungkin. Al maklum lah semua belajar kos hebat hebat. Silence is the best way. Buat hal sendiri takpayah ambik peduli. Live in your own way. Cuma hormat sikit orang lain. Aku diam tak mesti kagum cuma malas nak mengaum. 


No comments: